Er zijn momenteel valse e-mails (phishing-mails) uit naam van Fluvius in omloop. Lees er hier meer over.

Veelgestelde vragen over het partnerportaal

Persoonlijke gegevens

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Je persoonlijke gegevens houden we veilig bij in onze systemen. Je kan altijd zelf je wachtwoord, e-mailadres of gsm-nummer aanpassen in ’Mijn profiel’. Je vindt ‘Mijn Profiel’ via het dropdownmenu rechtsboven.

Afbeelding van Mijn profiel in het partnerportaal

Hoe pas ik mijn persoonlijke gegevens aan?

Je kan je persoonlijke gegevens aanpassen door in het dropdownmenu rechtsboven op ‘Mijn profiel’ te klikken.

Afbeelding van Mijn profiel in het partnerportaal

Je kan je persoonlijke gegevens aanpassen door in het dropdownmenu rechtsboven op ‘Mijn profiel’ te klikken.

Je persoonlijke gegevens in het partnerportaal aanpassen

Ik ben een medewerker, maar wil ook de rechten, van verantwoordelijke. Wat moet ik doen?

Vraag jouw verantwoordelijke om jou de rol van verantwoordelijke toe te wijzen. Als je eerder de rechten had, heeft je verantwoordelijke die mogelijk verwijderd.

Waar vind ik mijn verantwoordelijke terug?

In ‘Mijn profiel’ zie je bovenaan een bericht over wie je kan contacteren bij vragen of opmerkingen. Hier vind je de contactgegevens van jouw verantwoordelijke, of van een interne of externe hulplijn.

De verantwoordelijke medewerker

Ik heb geen toegang meer tot een van de omgevingen waar ik normaal toegang tot heb.

Contacteer de verantwoordelijke binnen jouw organisatie, die in het Fluvius Portaal kan controleren welke toegangsrechten je hebt en nakijken wat er aan de hand is.

Wie contacteer ik als ik niet meer kan aanmelden?

Als je je wachtwoord kwijt bent, dan gebruik je de optie ‘wachtwoord vergeten’ op het inlogscherm. Heb je om andere redenen geen toegang meer hebt tot het Fluvius Partnerportaal, contacteer dan de verantwoordelijke binnen jouw organisatie. Hij kan jou opnieuw toegang geven of Fluvius contacteren om te bekijken waarom de toegang niet meer werkt.

Ik ben de gsm kwijt die ik had opgegeven, wat doe ik?

Contacteer je de verantwoordelijke binnen jouw organisatie. Hij verwijdert jouw account en voegt je opnieuw toe op het Fluvius Partnerportaal met een ander gsm-nummer. Vervolgens start je het registratieproces opnieuw met het nieuwe gsm-nummer.

Beheer van medewerkers

Wat doe ik als een medewerker zich niet kan registreren?

Als een medewerker 30 dagen of langer wacht om zich te registreren, verloopt zijn registratielink en wordt hij geblokkeerd. Hetzelfde geldt wanneer de medewerker het vooraf afgesproken gsm-nummer of het rijksregisternummer 3 maal foutief opgeeft. Je kan de account heractiveren via de knop ‘Heractiveer’ op het medewerkersoverzicht.

  1. Meld je aan op het Fluvius Partnerportaal en klik rechtsboven op 'Medewerkers'.
  2. Klik bij de geblokkeerde medewerker op ‘Heractiveer’ om de account te heractiveren.
  3. Controleer of de gegevens die je als verantwoordelijke opgaf bij de aanmaak van je medewerker overeenkomen met de data die hij moet ingeven tijdens het registratieproces (voornaam, naam, gsm-nummer, e-mailadres). Is dit niet het geval? Verwijder deze medewerker en voeg hem opnieuw toe.

Hoe kan ik de rollen van een medewerker beheren?

  1. Meld je aan op het Fluvius Partnerportaal en klik rechtsboven op 'Medewerkers'.
  2. Navigeer naar het tabblad waar de medewerker zicht bevindt (tabblad ‘Actieve medewerkers of Aangevraagde medewerkers’).
  3. Klik op het penicoon naast de betreffende medewerker. Als de accountstatus op actief staat, kan je hier bijkomende rollen toekennen. Is de accountstatus geblokkeerd, dan kan je hier bovenaan het account heractiveren.

Wat moet ik doen als de account van een medewerker geblokkeerd is?

  1. Meld je aan op het Fluvius Partnerportaal en klik rechtsboven op 'Medewerkers'.
  2. Navigeer naar het tabblad ‘Aangevraagde medewerkers’.
  3. Klik bij de geblokkeerde medewerker op ‘Heractiveer’ om de account te heractiveren.

Welke persoonlijke gegevens heb ik nodig om een medewerker toe te voegen?

Om een medewerker toe te voegen, heb je de naam, de voornaam, het gsm-nummer en het e-mailadres van de medewerker nodig. Het gsm-nummer spreek je af met de medewerker in kwestie, om ervoor te zorgen dat enkel deze medewerker de registratie-uitnodiging kan gebruiken.

Welke rollen kan ik toekennen aan medewerkers?

Elke rol met nog voldoende beschikbare licenties waarvoor je de rechten hebt, kan jij aan een medewerker toekennen. Ook kan je jouw verantwoordelijke rol, die toegang geeft tot het beheer van medewerkers, delegeren naar een bestaande medewerker. Zijn er niet voldoende beschikbare licenties voor het aantal medewerkers, dan neemt je verantwoordelijke het best contact op met de Fluvius-verantwoordelijke.

Hoe kan ik rollen van medewerkers weer verwijderen?

  1. Meld je aan op het Fluvius Partnerportaal en klik rechtsboven op 'Medewerkers'.
  2. Navigeer naar het tabblad waar de medewerker zich bevindt (tabblad ‘Actieve medewerkers of Aangevraagde medewerkers’).
  3. Druk op het penicoon naast de betreffende medewerker. Je ziet nu de profielpagina van de medewerker.
  4. Klik op het vuilbakicoon van de rol om deze te verwijderen voor de medewerker in kwestie.

Hoe kan ik meerdere medewerkers bewerken tegelijkertijd?

  1. Meld je aan op het Fluvius Partnerportaal en klik rechtsboven op 'Medewerkers'.
  2. Navigeer naar het tabblad waar de medewerker zich bevindt (tabblad ‘Actieve medewerkers of Aangevraagde medewerkers’).
  3. Selecteer met de checkboxen alle medewerkers die je wil bewerken. Klik nadien boven de tabel in het dropdownmenu op ‘Bulkactie’.
  4. Selecteer de bewerking die je wil uitvoeren. In het tabblad ‘Actieve medewerkers’ kan je rollen toekennen of accounts verwijderen, in het tabblad ‘Aangevraagde medewerkers’ kan je enkel accounts verwijderen met de bulkactie. Doorloop de stappen zoals aangegeven in het Fluvius Portaal.

Wat gebeurt er als ik een account verwijder?

Een medewerker met een verwijderde account kan niet langer inloggen op het Fluvius Partnerportaal voor de omgeving waarvoor hij verwijderd werd.