Als verantwoordelijke voor twee of meer omgevingen kan je voortaan medewerkers uit één omgeving toevoegen aan een andere. Zo hoeft je medewerker niet nogmaals de registratie te doorlopen.
Je kan er nu ook voor kiezen om meteen rollen toe te kennen aan de medewerkers. Let op: deze rollen gelden voor alle geselecteerde medewerkers. Je kan er ook voor kiezen om de rollen achteraf toe te kennen.
Hieronder een voorbeeld:
Stap 1
In onderstaand voorbeeld wil je vanuit de omgeving “Test Aannemersportaal” medewerkers toevoegen aan een andere omgeving waar je verantwoordelijke voor bent. Om dat te doen, selecteer je de medewerkers in kwestie en klik je vervolgens bij “Bulkacties” op “Toevoegen aan omgeving”.
Stap 2
Daarna kies je de omgeving waarin je geselecteerde medewerkers wil toevoegen, in dit geval "Transport".
Selecteer deze omgeving en klik op ‘Ga verder’.
Stap 3
Je hebt nu de mogelijkheid om rollen toe te kennen aan de medewerkers. Deze rollen zullen in dit geval van toepassing zijn in de omgeving ‘Transport’ voor alle medewerkers die je geselecteerd hebt. Wil je geen rollen toekennen? Klik dan op ‘Op een later tijdstip’ en ga naar stap 5.
Stap 4
Duid eerst de rollen aan die je aan de medewerkers wil toekennen. In dit voorbeeld wordt de rol ‘Verantwoordelijke’ toegekend aan de 2 aangeduide medewerkers in de omgeving ‘Transport’. Klik daarna op ‘Ga verder’.
Stap 5
De verwerking van je aanvraag kan enkele minuten duren. Een melding bevestigt dat je medewerkers zijn toegevoegd. Die verschijnt ook bij “Meldingen” in de balk bovenaan rechts.
Eens je aanvraag succesvol is verwerkt, ontvang je opnieuw een melding. Je krijgt meteen ook de optie om te wisselen naar de aangeduide omgeving waar je de nodige rollen aan je medewerkers kan toekennen.